Naar inhoud

In een paar stappen geef je hier je verhuizing door. Heb je de volgende gegevens bij de hand?

  • Klantnummer, als je klant bent van WMD. Dit nummer staat op de waterrekening.
  • Datum verhuizing.
  • Stand van de watermeter op de sleuteldatum.

Is de meterstand nog niet bekend? Vul dan vast je gegevens en de sleuteldatum in. Wij sturen een dag voor de sleuteldatum een berichtje, zodat je niet vergeet de meterstand door te geven.

Je kan je verhuizing doorgeven:

  • Vanaf 3 maanden voor de sleuteldatum.
  • Tot 2 maanden na de sleuteldatum.

Wil je de verhuizing nog eerder doorgeven? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice T 0592 – 854 550. Wij helpen je graag op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur.

Je kunt een nieuwe aansluiting aanvragen via mijnaansluiting.nl. Hier kun je ook je aansluiting laten verplaatsen of verwijderen. Hier vind je meer informatie over mijnaansluiting.nl en het aanvragen van een nieuwe aansluiting. Als je gaat verhuizen naar een andere woning of een ander bedrijfspand, is er meestal al een wateraansluiting aanwezig. Je hoeft dan alleen maar je verhuizing door te geven.

Weet je niet zeker of WMD de drinkwaterleverancier is op je nieuwe adres? Gebruik onze handige postcodecheck om dit te controleren.

Postcodecheck

In een paar stappen kun je hier je oude adres afmelden. Heb je de volgende gegevens bij de hand?

  • Klantnummer. Dit nummer staat op de waterrekening of op je bankafschrift.
  • Datum verhuizing.
  • Stand van de watermeter op de sleuteldatum.

Is de meterstand nog niet bekend? Vul dan vast je gegevens en de sleuteldatum in. Wij sturen een dag voor de sleuteldatum een berichtje, zodat je niet vergeet de meterstand door te geven.

Je kunt het oude adres afmelden:

  • Vanaf 3 maanden voor de sleuteldatum.
  • Tot 2 maanden na de sleuteldatum.

Zo  krijg je een goede eindafrekening op het goede (nieuwe) adres.

In een paar stappen kun je hier je nieuwe adres aanmelden. Heb je de volgende gegevens bij de hand?

  • Klantnummer. Dit nummer staat op de waterrekening of op je bankafschrift.
  • Datum verhuizing.
  • Stand van de watermeter op de sleuteldatum.

Is de meterstand nog niet bekend? Vul dan vast je gegevens en de sleuteldatum in. Wij sturen een dag voor de sleuteldatum een berichtje, zodat je niet vergeet de meterstand door te geven.

Je kunt het nieuwe adres aanmelden:

  • Vanaf 3 maanden voor de sleuteldatum.
  • Tot 2 maanden na de sleuteldatum.

Ben je een nieuwe klant? Dan ontvangen we graag ook:

  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • IBAN-nummer
  • Eventueel afwijkend adres voor rekeningen

De watermeter zit meestal op de plek waar de waterleiding in je huis binnen komt. In nieuwe huizen (na 1980) zit de watermeter in de meterkast. Daar hangen ook de meters voor elektriciteit en gas.

In oudere huizen vind je de watermeter op een van de volgende plekken

  •  In de kruipruimte achter de voordeur
  •  In een kelder
  •  In een meterput in de tuin

In een flatgebouw hangt de watermeter

  •  Soms in één centrale ruimte met meerdere meters
  •  In de flatwoning zelf

Nee, we sluiten het water niet af bij een verhuizing. Wij hebben wel de stand van de watermeter op de sleuteldatum nodig. Zo krijg je een goede eindafrekening op het goede (nieuwe) adres.

Ja, als je oude woning nog niet is verkocht of verhuurd kun je tijdelijk twee adressen op je naam hebben staan. Zodra de overdracht van een woning heeft plaatsgevonden, kun je de meterstand aan ons doorgeven. Wij maken dan de eindafrekening voor je op. Als je woning langere tijd leeg staat, kunnen we je waterverbruik aanpassen naar een leegstandsvoorschot.

Een makelaar, gemeente of woningstichting geeft geen meterstanden aan ons door. Je moet je verhuizing en de stand van de watermeter daarom zelf doorgeven. Wij krijgen hiervan geen automatisch bericht.

Als wij het aantal personen in je huishouden weten, kunnen wij je verbruik schatten. Zo krijg je een goede rekening. Het gemiddelde verbruik is 50 m³ (1000 liter) water per persoon per jaar.