Naar inhoud

Locatie waar tijdelijk, maar langer dan 3 weken (drink)water nodig is? Een tijdelijke wateraansluiting kan worden aangevraagd via mijnaansluiting.nl

Korter dan 3 weken een wateraansluiting nodig? Vraag dan een evenementenaansluiting aan. 

Evenement? Locatie waar korte tijd (drink)water nodig is? Per 1 januari 2025 kan een evenementenaansluiting worden aangevraagd via mijnaansluiting.nl. De maximale huurperiode van een evenementenaansluiting is 3 weken.

Voor het verwerken en voorbereiden van de evenementenaansluiting is tijd nodig. Houd daarom rekening met het volgende:  

  • Vraag een tijdelijke aansluiting tijdig aan; doe dit minimaal 4 weken vooraf;
  • De maximale huurperiode van een evenementenaansluiting is 3 weken;
  • De evenementenaansluiting wordt 5 werkdagen vóór de afgesproken datum geplaatst;
  • Bij het plaatsen dient de aanvrager/ diens contactpersoon aanwezig te zijn. De tijdelijke aansluiting wordt niet geplaatst als deze wederzijdse afspraak niet wordt nagekomen. Gemaakte onkosten worden in dat geval door WMD in rekening gebracht bij de aanvrager;
  • Na plaatsing van de evenementenaansluiting verzorgt WMD het bacteriologisch onderzoek;
  • Pas na een goede uitslag van dit bacteriologisch onderzoek wordt de evenementenaansluiting door WMD vrijgegeven voor gebruik;
  • Bij beschadigingen of verlies van de tijdelijke aansluiting worden de kosten door WMD in rekening gebracht bij de aanvrager;
  • De  tarieven voor een evenementenaansluiting in 2025 worden eind 2024 vastgesteld. 

Als, ook tijdelijk, maar langer dan 3 weken een wateraansluiting nodig is kunt u een tijdelijke wateraansluiting aanvragen.  

Wanneer ergens tijdelijk een wateraansluiting nodig is, maken we onderscheid tussen een evenementenaansluiting (maximaal 3 weken) en een tijdelijke wateraansluiting (langer dan 3 weken).  

In een paar stappen geef je hier je verhuizing door. Heb je de volgende gegevens bij de hand?

  • Klantnummer, als je klant bent van WMD. Dit nummer staat op de waterrekening.
  • Datum verhuizing.
  • Stand van de watermeter op de sleuteldatum.

Is de meterstand nog niet bekend? Vul dan vast je gegevens en de sleuteldatum in. Wij sturen een dag voor de sleuteldatum een berichtje, zodat je niet vergeet de meterstand door te geven.

Je kan je verhuizing doorgeven:

  • Vanaf 3 maanden voor de sleuteldatum.
  • Tot 2 maanden na de sleuteldatum.

Wil je de verhuizing nog eerder doorgeven? Neem dan telefonisch contact op met onze klantenservice T 0592 – 854 550. Wij helpen je graag op werkdagen van 08.00 uur tot 17.00 uur.

Heeft je nieuwe woning of bedrijfspand nog geen wateraansluiting, bijvoorbeeld bij nieuwbouw? Dan kun je deze aanvragen via mijnaansluiting.nl. Vanaf 1 mei 2024 wordt gebruik gemaakt van een prefab meterkast als vernieuwde standaard-aansluitwijze. Een slimmer, veiliger en duurzamer alternatief voor tijdelijke voorzieningen.

Via mijnaansluiting.nl kun je ook je aansluiting laten verplaatsen of verwijderen. Meer informatie daarover vind je hier. Als je gaat verhuizen naar een andere woning of een ander bedrijfspand, is er meestal al een wateraansluiting aanwezig. Je hoeft dan alleen maar je verhuizing door te geven.

Weet je niet zeker of WMD de drinkwaterleverancier is op je nieuwe adres? Gebruik onze handige postcodecheck om dit te controleren.

Postcodecheck

In een paar stappen kun je hier je oude adres afmelden. Heb je de volgende gegevens bij de hand?

  • Klantnummer. Dit nummer staat op de waterrekening of op je bankafschrift.
  • Datum verhuizing.
  • Stand van de watermeter op de sleuteldatum.

Is de meterstand nog niet bekend? Vul dan vast je gegevens en de sleuteldatum in. Wij sturen een dag voor de sleuteldatum een berichtje, zodat je niet vergeet de meterstand door te geven.

Je kunt het oude adres afmelden:

  • Vanaf 3 maanden voor de sleuteldatum.
  • Tot 2 maanden na de sleuteldatum.

Zo  krijg je een goede eindafrekening op het goede (nieuwe) adres.

In een paar stappen kun je hier je nieuwe adres aanmelden. Heb je de volgende gegevens bij de hand?

  • Klantnummer. Dit nummer staat op de waterrekening of op je bankafschrift.
  • Datum verhuizing.
  • Stand van de watermeter op de sleuteldatum.

Is de meterstand nog niet bekend? Vul dan vast je gegevens en de sleuteldatum in. Wij sturen een dag voor de sleuteldatum een berichtje, zodat je niet vergeet de meterstand door te geven.

Je kunt het nieuwe adres aanmelden:

  • Vanaf 3 maanden voor de sleuteldatum.
  • Tot 2 maanden na de sleuteldatum.

Ben je een nieuwe klant? Dan ontvangen we graag ook:

  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • IBAN-nummer
  • Eventueel afwijkend adres voor rekeningen

De watermeter zit meestal op de plek waar de waterleiding in je huis binnen komt. In nieuwe huizen (na 1980) zit de watermeter in de meterkast. Daar hangen ook de meters voor elektriciteit en gas.

In oudere huizen vind je de watermeter op een van de volgende plekken

  •  In de kruipruimte achter de voordeur
  •  In een kelder
  •  In een meterput in de tuin

In een flatgebouw hangt de watermeter

  •  Soms in één centrale ruimte met meerdere meters
  •  In de flatwoning zelf

Nee, we sluiten het water niet af bij een verhuizing. Wij hebben wel de stand van de watermeter op de sleuteldatum nodig. Zo krijg je een goede eindafrekening op het goede (nieuwe) adres.