0592 854 550

Storingen

Geen water uit de kraan? Een storing komt altijd ongelegen. Daarom kunt u dag en nacht terecht bij onze storingsdienst T 0592 – 854 545.

Staat de storing al op de lijst?
Dan hoeft u geen nieuwe storing te melden. We werken al aan het oplossen van het probleem.

Hees | Ruinen

Vanaf: 21 april 2018 | 07:25 uur Verwachte einddatum: 21 april 2018 | 12:00 uur
Opgelost

Vijfliterflessen drinkwater zijn gratis, in de loop van de morgen, af te halen aan de Hees bij huisnr. 32

Veel gestelde vragen

Hoe ontstaat een storing?

Het kan voorkomen dat er een breuk optreedt in de waterleiding. Dat kan verschillende oorzaken hebben.

Storingen kunnen ontstaan door graafwerkzaamheden of verzakking van de grond door weersomstandigheden zoals vorst, storm, overvloedige regenval of extreme droogte. Maar ook trillingen van zwaar verkeer kunnen een breuk in de waterleiding veroorzaken.

Er komt geen water uit mijn kraan. Wat nu?

Komt er geen of troebel water bij u uit de kraan? Of is de waterdruk lager dan u gewend bent? Dat kan komen door geplande onderhoudswerkzaamheden in de buurt of door een storing, zoals een breuk in de waterleiding. 

Staat de storing in uw woonplaats niet op het overzicht? Bel dan ons storingsnummer 0592 – 854 545. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.

 

 

 

 

Wat doet WMD om een storing op te lossen?

Zodra er een storing wordt gemeld doen onze monteurs hun uiterste best om zo snel mogelijk ter plaatse te zijn om de storing te verhelpen.

Als een leiding breekt wordt het betreffende leidinggedeelte zo snel mogelijk buiten werking gesteld. Zo gaat er zo min mogelijk water verloren en beperken we de eventuele schade tot een minimum. Door het afsluiten van de leiding kan er tijdelijk geen of minder water uit uw kraan komen.

 

 

 

Mijn waterdruk is onvoldoende. Wat is er aan de hand?

U merkt dat de druk laag is als het water met minder kracht uit de kraan komt. Het kan zijn dat de waterdruk minder is na een storing.

Blijft de waterdruk te laag bel dan naar ons storingsnummer 0592 – 854 545 (dag en nacht bereikbaar).

Werk aan de waterleiding
Het kan ook gebeuren dat de waterdruk lager is door werk aan de waterleiding. Wij informeren u tijdig als we onderhoud uitvoeren. Toch kan het voorkomen dat we u hebben gemist. Onze medewerkers weten niet altijd van tevoren waar en wanneer de waterdruk minder wordt. Dat hangt ook af van het watergebruik op dat moment.

Woont u in een flat?
Is er na een storing geen water in uw flat, dan kunt u de beheerder vragen om de hydrofoor te resetten. Als bij een storing in de waterlevering de waterdruk is weggevallen slaat de hydrofoor af. Een hydrofoor is een installatie die ervoor zorgt dat water ook bij de hoger gelegen verdiepingen komt. WMD heeft geen toegang tot de hydrofoor.

Troebel water uit mijn kraan. Hoe komt dat?

Als er een leidingbreuk in uw buurt is kan er tijdelijk bruin gekleurd water uit de kraan komen. U kunt u uw kranen in huis het beste even dichthouden.

Na een half uur tot een uur is het meeste bruine gekleurde water uit de hoofdleidingen verdwenen. Draai dan de kraan open en laat het water doorstromen tot het weer helder is. Dit duurt meestal niet lang. Troebel water ziet er niet fris uit, maar is niet schadelijk voor uw gezondheid.