0592 854 550

Storingen & onderhoud

Komt er bij u minder of geen water uit de kraan? Dan is er mogelijk een storing bij u in de buurt. WMD verhelpt storingen altijd zo spoedig mogelijk, ook buiten kantooruren. Staat de storing in uw woonplaats niet in het overzicht? Bel dan ons storingsnummer 0592 – 854 545. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.

Hoofdstraat Steenbergeresweg Hoogeveenscheweg | Zuidwolde

Vanaf: 24 mei 2017 | 09:15 uur Verwachte einddatum: 24 mei 2017 | 11:00 uur
Opgelost
Veel gestelde vragen

Hoe ontstaat een storing?

Het kan voorkomen dat er een breuk optreedt in de waterleiding. Dat kan verschillende oorzaken hebben.

Storingen kunnen ontstaan door graafwerkzaamheden of verzakking van de grond door weersomstandigheden zoals vorst, storm, overvloedige regenval of extreme droogte. Maar ook trillingen van zwaar verkeer kunnen een breuk in de waterleiding veroorzaken.

Er komt geen water uit mijn kraan. Wat nu?

Komt er geen of troebel water bij u uit de kraan? Of is de waterdruk lager dan u gewend bent? Dat kan komen door geplande onderhoudswerkzaamheden in de buurt of door een storing, zoals een breuk in de waterleiding. 

Staat de storing in uw woonplaats niet op het overzicht? Bel dan ons storingsnummer 0592 – 854 545. Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.

 

 

 

 

Wat doet WMD om een storing op te lossen?

Zodra er een storing wordt gemeld doen onze monteurs hun uiterste best om zo snel mogelijk ter plaatse te zijn om de storing te verhelpen.

Als een leiding breekt wordt het betreffende leidinggedeelte zo snel mogelijk buiten werking gesteld. Zo gaat er zo min mogelijk water verloren en beperken we de eventuele schade tot een minimum. Door het afsluiten van de leiding kan er tijdelijk geen of minder water uit uw kraan komen.

 

 

 

Mijn waterdruk is onvoldoende. Wat is er aan de hand?

U merkt dat de druk laag is als het water met minder kracht uit de kraan komt. Het kan zijn dat de waterdruk minder is na een storing.

Blijft de waterdruk te laag bel dan naar ons storingsnummer 0592 – 854 545 (dag en nacht bereikbaar).

Werk aan de waterleiding
Het kan ook gebeuren dat de waterdruk lager is door werk aan de waterleiding. Wij informeren u tijdig als we onderhoud uitvoeren. Toch kan het voorkomen dat we u hebben gemist. Onze medewerkers weten niet altijd van tevoren waar en wanneer de waterdruk minder wordt. Dat hangt ook af van het watergebruik op dat moment.

Woont u in een flat?
Is er na een storing geen water in uw flat, dan kunt u de beheerder vragen om de hydrofoor te resetten. Als bij een storing in de waterlevering de waterdruk is weggevallen slaat de hydrofoor af. Een hydrofoor is een installatie die ervoor zorgt dat water ook bij de hoger gelegen verdiepingen komt. WMD heeft geen toegang tot de hydrofoor.

Troebel water uit mijn kraan. Hoe komt dat?

Als er een leidingbreuk in uw buurt is kan er tijdelijk bruin gekleurd water uit de kraan komen. U kunt u uw kranen in huis het beste even dichthouden.

Na een halfuur tot een uur is het meeste bruine gekleurde water uit de hoofdleidingen verdwenen. U moet dan de kraan opendraaien en laten doorlopen tot het water weer helder is. Dit duurt meestal niet lang. Bruin water ziet er niet fris uit, maar is niet schadelijk voor uw gezondheid.