0592 854 550

Rekening

U betaalt voor het water dat u gebruikt. Uw watermeter houdt bij hoeveel dat precies is. Daarnaast betaalt u vaste kosten, belasting en btw.

U krijgt 2 keer per jaar een rekening voor drinkwater

  • In januari de jaarafrekening en het voorschot tot en met juni.
  • In juli het voorschot tot en met december.

Al uw rekeningen kunt u in Mijn WMD bekijken.

  • Bekijk uw rekeningen
  • Pas zelf uw voorschotbedrag aan
  • Kies voor betalen in termijnen

Jaarafrekening

Eén keer per jaar ontvangt u de jaarafrekening. Hierop staat een overzicht van uw meterstanden, het drinkwater dat u heeft gebruikt en de gemaakte kosten. Bent u verhuisd? Ook uw eindafrekening kunt u in Mijn WMD bekijken.

Voorschot

Het voorschot is een schatting van uw kosten voor drinkwater. Uw watergebruik bepaalt de hoogte van het voorschot. Vindt u het bedrag te hoog of te laag of verandert uw gezinssituatie? Dan kunt u dit bedrag zelf aanpassen.

Waar betaal ik voor?

Vraag en antwoord

Wat betaal ik eigenlijk voor drinkwater?

In 2020 betaalt u € 0,60 voor 1000 liter drinkwater (1 m3).
Het vastrecht is € 66,65 per jaar. 

In 2019 betaalde u € 0,56 voor 1000 liter drinkwater (1 m3).
Het vastrecht was € 62,00 per jaar.

Bekijk alle tarieven

Gebruik per dag
Iedere dag gebruiken we in Nederland gemiddeld bijna 120 liter water per persoon per dag.

Hoe kan ik betalen?

U kunt kiezen uit 3 mogelijkheden.

  1. Automatische incasso
    WMD schrijft het bedrag automatisch af van uw rekening. Zo betaalt u altijd op tijd.
  2. iDEAL
    U krijgt 2 keer per jaar een acceptgiro in uw e-mailbox. Met de knop in de e-mail betaalt u via uw eigen bank.
  3. Acceptgiro
    U krijgt 2 keer per jaar een acceptgiro in de brievenbus. Zonder extra kosten.

Betaalwijze aanpassen

Het is helaas niet mogelijk om uw betaalwijze telefonisch te wijzigen.

Ik wil liever per maand betalen. Kan dat?

U hoeft de rekening niet in één keer te betalen. Dat kan ook per maand.

Ik kan mijn rekening niet betalen. Wat moet ik nu doen?

Als u niet kunt betalen, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. U kunt samen met ons de mogelijkheden bekijken voor een betalingsregeling. Zo voorkomt u extra kosten.

Als u rekeningen door financiële problemen niet met een betalingsregeling kunt betalen, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met uw gemeente of een organisatie die is aangesloten bij de NVVK. Zij bekijken uw situatie en helpen u verder.

WMD Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.