Naar inhoud

Bel je met WMD, grote kans dat je Nicole of Sophie aan de lijn krijgt. Ze beantwoorden met een glimlach uiteenlopende vragen en werken naast het ‘gewone’ werk, ook aan projecten. Maar wat is dat ‘gewone’ werk eigenlijk? En staat de telefoon de hele dag roodgloeiend? De dames vertellen enthousiast over wat het werk bij WMD zo leuk maakt en hun ontstane vriendschap.

Het duo

Het duo

Sophie en Nicole werken sinds 2019 bij WMD. Dat ze het goed met elkaar kunnen vinden valt hun collega’s ook op. ‘We staan inmiddels bekend als het duo. Ik begon in september en Nicole in oktober. We waren allebei nieuw en hadden dezelfde onzekerheden. Al snel hadden we steun aan elkaar. Al was ik ook blij verrast hoe sociaal iedereen is bij WMD’, vertelt Sophie. Nicole vult aan: ‘Sophie was erg enthousiast en meteen geïnteresseerd in mij.’ Sophie: ‘En dat was volledig wederzijds.’

Geen waslijst

Geen waslijst

Als medewerker Klant krijgen ze zowel technische als administratieve vragen binnen. En dat per telefoon, mail en post. ‘We krijgen niet de hele dag door telefoontjes. Daardoor hebben we ook tijd om onze administratieve taken te doen. Naar aanleiding daarvan benaderen we zelf klanten, bijvoorbeeld als de meterstand van een adres niet bekend is of wanneer er een betalingsachterstand is’, legt Nicole uit. Ze gaat verder over de vrijheid die ze krijgen. ‘Bij een betalingsachterstand kijken we per situatie hoe we het met de klant kunnen oplossen. Dat vertrouwen krijgen we. Natuurlijk zijn er regels, maar het is geen waslijst.’

‘Je talent wordt gezien’

‘Je talent wordt gezien’

‘Er wordt binnen WMD naar de persoon gekeken. Ik ben afgestudeerd als autonoom beeldend kunstenaar en ik heb al meerdere dingen voor WMD ontworpen zoals beelden en posters. Je talent wordt gezien, dat geeft waardering’, vertelt Sophie. Nicole gaat verder: ‘Zo zijn we gevraagd om een project te doen. We creëren een introductieprogramma voor nieuwe medewerkers waardoor ze snel bekend raken met alle kanten van het bedrijf. Hiervoor gaan we nu langs verschillende afdelingen en komen we ook op locatie om te zien hoe het drinkwater wordt ‘gemaakt’. Vanaf nu krijgen nieuwe medewerkers een introductie met onder andere een rondleiding en presentaties.’

Schouders eronder

Schouders eronder

Nicole en Sophie hebben het erg naar hun zin. Er wordt gelachen, maar ook zeker hard gewerkt, vertelt Sophie. ‘Tegen het eind van het jaar is het extra druk en stroomt de mailbox over. Dan moeten we wel eens overwerken. Maar dat vinden we nooit erg. We gaan dan met het team eerst samen eten en daarna zetten we de schouders eronder. Samen handelen we de mailbox vlot en netjes af.’