Naar inhoud

Nicole en Sophie werkten samen op de klantenservice van WMD waar ze met een glimlach uiteenlopende vragen beantwoorden. Inmiddels heeft Nicole de overstap naar HRM gemaakt, maar de vriendinnen spreken elkaar nog elke dag.

Het duo

Het duo

Sophie en Nicole werken sinds 2019 bij WMD. Dat ze het goed met elkaar kunnen vinden valt hun collega’s ook op. ‘We staan inmiddels bekend als het duo. Ik begon in september en Nicole in oktober. We waren allebei nieuw en hadden dezelfde onzekerheden. Al snel hadden we steun aan elkaar. Al was ik ook blij verrast hoe sociaal iedereen is bij WMD’, vertelt Sophie. Nicole vult aan: ‘Sophie was erg enthousiast en meteen geïnteresseerd in mij.’ Sophie: ‘En dat was volledig wederzijds.’

Geen waslijst

Geen waslijst

Als medewerker Klant krijgen ze zowel technische als administratieve vragen binnen. En dat per telefoon, mail en post. ‘We krijgen niet de hele dag door telefoontjes. Daardoor hebben we ook tijd om onze administratieve taken te doen. Naar aanleiding daarvan benaderen we zelf klanten, bijvoorbeeld als de meterstand van een adres niet bekend is of wanneer er een betalingsachterstand is’, legt Sophie uit. Ze gaat verder over de vrijheid die ze krijgen. ‘Bij een betalingsachterstand kijken we per situatie hoe we het met de klant kunnen oplossen. Dat vertrouwen krijgen we. Natuurlijk zijn er regels, maar het is geen waslijst.’

‘Je talent wordt gezien’

‘Je talent wordt gezien’

‘Er wordt binnen WMD naar de persoon gekeken. Ik ben afgestudeerd als autonoom beeldend kunstenaar en ik heb al meerdere dingen voor WMD ontworpen zoals beelden en posters. Je talent wordt gezien, dat geeft waardering’, vertelt Sophie. Nicole gaat verder: ‘Zo zijn we gevraagd om een project te doen. We creëren een introductieprogramma voor nieuwe medewerkers waardoor ze snel bekend raken met alle kanten van het bedrijf. Hiervoor gaan we nu langs verschillende afdelingen en komen we ook op locatie om te zien hoe het drinkwater wordt ‘gemaakt’. Vanaf nu krijgen nieuwe medewerkers een introductie met onder andere een rondleiding en presentaties.’

Een overstap naar HRM

Een overstap naar HRM

Na 1,5 jaar op de klantenservice, begint het te kriebelen bij Nicole. ‘Ik was klaar voor iets anders, maar was nog best wel zoekende in wat ik dan wilde.’ Het is haar wel meteen duidelijk dat ze graag met mensen werkt en nog niet klaar is bij WMD. Haar omgeving tipt haar op HRM. Een schot in de roos! ‘Ik wilde graag werken en leren combineren en heb bij HRM aangekaart dat ik interesse had in dat vakgebied. De timing kon niet beter, want daar kwam net een vacature vrij.’ Sophie vond het natuurlijk jammer om haar maatje binnen het team te zien vertrekken, maar ze hebben nog steeds dagelijks contact. ‘De overstap was even spannend, maar heeft uiteindelijk goed uitgepakt’, vertelt Nicole. ‘Geen dag is hetzelfde en ik werk binnen een leuk team! Ik blijf me graag verder ontwikkelen in het HRM-vak.’