Fijne feestdagen!
HomepageFeestdagen? Drents smaakjeswater!
Ook tijdens de feestdagen drink je Drents drinkwater. Op tafel tijdens het ontbijt of bij het diner bijvoorbeeld; gezond en verfrissend. En mocht je eens willen variëren dan doen we je graag een suggestie. Ken je het Drents smaakjeswater al? Drankjes met een simpele basis, vers fruit, ijs en eventueel wat munt of andere kruiden.
Aangepaste bereikbaarheid
In de laatste week van december en de eerste week van januari wijken onze openingstijden en bereikbaarheid af van wat je van ons gewend bent.
Aangepaste bereikbaarheid rondom de feestdagen
HomepageKantoor tijdelijk gesloten voor bezoek
In de laatste week van december en de eerste week van januari wijken onze openingstijden en bereikbaarheid af van wat je van ons gewend bent.
Wat verandert er?
Aangepaste openingstijden week 52
In week 52 is het kantoor aan de Lauwers geopend, met uitzondering van woensdag 25 en donderdag 26 december. Na de Kerstdagen, op 27 december, is het kantoor als normaal geopend.
Aangepaste openingstijden week 1
Op Oudejaarsdag en Nieuwjaarsdag is het kantoor aan de Lauwers gesloten.
Aangepaste bereikbaarheid
Tijdens de feestdagen – 1e Kerstdag, 2e Kerstdag en Nieuwjaarsdag – is de klantenservice niet bereikbaar. Natuurlijk kunnen storingen in de drinkwaterlevering dag en nacht worden doorgeven via 0592 – 854 545
Onze contactmogelijkheden op een rijtje
- telefonisch op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 uur. Tijdens de Kerstdagen en op Nieuwjaarsdag is onze klantenservice niet bereikbaar. Storingen kun je dag en nacht doorgeven.
- via ons contactformulier
Innovatieprijs voor WMD: ‘24/7 inzicht in de status van je aanvraag’
HomepageMijnaansluiting.nl
Via de website Mijnaansluiting.nl – een gezamenlijk initiatief van Nederlandse netbeheerders – kunnen klanten in één keer een aanvraag indienen voor meerdere netbeheerders in de regio. In de meeste gevallen gaat dit om het aanvragen van een nieuwe aansluiting, een wijziging of verwijdering van elektriciteit, gas, water, riool, warmte, stadsverwarming, media en communicatie.
Koppeling van systemen maakt track&trace mogelijk
‘Door een nieuw onderdeel aan het bestaande systeem uit te denken en te realiseren, kunnen we onze klanten nu optimaal ontzorgen.’ legt Kanninga uit. Leverancier Creetion verzorgde de techniek achter de ontwikkeling. ‘De nieuwe functionaliteit zorgt voor communicatie tussen de systemen waarin WMD werkt en geeft zo altijd de meest actuele status van een aanvraag weer.’ vult André Wierda, die vanuit WMD Bestuurslid is van Mijnaansluiting.nl, aan. ‘Jorn voegde die nieuwe koppeling toe aan Mijnaansluitingen.nl, waarmee klanten voortaan 24/7 inzicht hebben in hun aanvraag, via de implementatie van ‘track&trace’.
Eigen regie voor meer gebruiksgemak
Naast meekijken via de track&trace krijgen klanten ook de offerte aangeboden via deze service. ‘Niet alleen van WMD, maar van alle aanbieders‘, vervolgt Jorn. ‘Op deze manier is alle informatie op één plaats gebundeld. Dat levert niet alleen meer gebruiksgemak op voor klanten, ook aanbieders hebben er iets aan. Die hebben op hun beurt minder klantvragen te beantwoorden, omdat de klant – ongeacht het moment of de plaats – meer zelf kan doen. En dat zien we terug; sinds de implementatie zien we dat de klanttevredenheid is gestegen!’
Waterbedrijf Groningen
Jorn zorgde er ook voor dat Waterbedrijf Groningen van dezelfde koppeling en mogelijkheden gebruik kan maken. Daarover zegt Kanninga: ‘Samenwerking zorgt ervoor dat we het wiel niet steeds opnieuw hoeven uitvinden; efficiënt en slim.’
Meterstand doorgeven? Gebruik de interactieve video!
HomepageMaak kans op een waterbesparende douchekop of VIP-excursie!
Door de meterstand tijdig door te geven betaal je altijd het juiste bedrag. Wanneer je je meterstand voor 31 december bij ons meldt, maak je bovendien kans op één van de 30 waterbesparende douchekoppen of een VIP-excursie in één van de WMD-waterwingebieden en onder leiding onze ‘blauwe boswachter’. De winnaars maken we in de eerste week februari 2025 bekend. Winnaars krijgen persoonlijk bericht.
Hoe geef ik mijn meterstand door?
- Houd je opnamenummer bij de hand. Dit nummer vind je in de brief of e-mail met de uitnodiging.
- Geef de stand door via Mijn WMD of bel naar 085 – 303 10 21.
- Vul alle 5 de cijfers in. Ook het laatste draaiende cijfer.
- In januari krijg je de jaarafrekening.
Waternieuws in je mailbox
HomepageIn deze editie
We deelden het in ons ‘Waternieuws’, de digitale nieuwsbrief die we een paar keer per jaar delen met onze klanten. In deze editie staan we onder andere stil bij de tarieven voor 2025, de nieuw gelanceerde interactieve video en Stichting Water for Life.
Watertappunten afsluiten
HomepageKlaar voor de winter
Denk zelf ook aan het beschermen van de watermeter, de hoofdkraan en je leidingen. Wij geven je een paar tips om schade als gevolg van vrieskou of tocht te voorkomen.
Binnenkort: uitnodiging om de meterstand door te geven
HomepageGeef je meterstand voor 31 december door
Wanneer je je meterstand voor 31 december bij ons meldt, maak je kans op één van de 30 waterbesparende douchekoppen of een leerzame excursie in één van de WMD-waterwingebieden onder leiding van ‘blauwe boswachter’ Peter Bartelds (bekend van ROEG!).
Hoe geef ik mijn meterstand door?
- Houd je opnamenummer bij de hand. Dit nummer vind je in de brief of e-mail met de uitnodiging
- Geef de stand door via Mijn WMD of bel naar 085 – 303 10 21
- Vul alle 5 de cijfers in. Ook het laatste draaiende cijfer
- In januari krijg je de jaarafrekening
Aandeelhoudersvergadering op 15 november
HomepageAgenda
- Opening
- Notulen AvA d.d. 14 juni 2024
- Bedrijfsplan WMD 2025 en Tarievenregeling WMD 2025
- Instandhouding aandelenverhouding AvA
- Mededelingen
- Rondvraag
- Sluiting
Interactieve video op WMD.nl
HomepageEen aantal klanten die onlangs waren verhuisd óf die te maken hebben gehad met een storing vroegen we wat ze vonden van de manier waarop ze door WMD zijn geholpen. Daaruit kwam naar voren dat het doorgeven van een verhuizing - 𝘰𝘯𝘥𝘢𝘯𝘬𝘴 𝘥𝘦 𝘪𝘯𝘧𝘰𝘳𝘮𝘢𝘵𝘪𝘦 𝘥𝘪𝘦 𝘸𝘦 𝘥𝘦𝘭𝘦𝘯 𝘰𝘱 𝘰𝘯𝘻𝘦 𝘸𝘦𝘣𝘴𝘪𝘵𝘦 - best lastig wordt gevonden. Daarnaast weten we dat onze klanten steeds vaker anderstalig zijn. En ook niet iedereen is evengoed in het halen van informatie uit een tekst.
Adreswijziging? Meterstand doorgeven?
Bezoekers kunnen de video zelf ‘sturen’, door tijdens het kijken te klikken op de informatie die zij op dat moment nodig hebben. Niet alleen handig, ook de eerste ervaringen van klanten zijn goed. Zo worden we samen beter.
Werk aan de waterleiding in de wijk Kloosterveen (Assen)
HomepageLagere druk en kans op bruin water
Tijdens het plaatsen van de nieuwe inbouw verloopt de waterlevering naar Kloosterveen tijdelijk via een kleinere transportleiding, vanuit het centrum van Assen. Dit zorgt voor een verlaging van de waterdruk. Ook is het mogelijk dat het water uit de kraan soms bruin van kleur is. Dit komt door wervelende ijzerdeeltjes en is niet schadelijk voor de gezondheid.