Naar inhoud

Meekijken met de vervanging van een watermeter, op pad met een allround monteur, leren over kraantjes, moertjes, keerkleppen en leidingen. Het hoort er voor Jessica allemaal bij. ‘Zo weet ik precies waar ik over praat, wanneer ik een klant aan de lijn heb.’ Jessica is medewerker Klant en behandelt zowel technische als administratieve vragen. Vol enthousiasme vertelt ze over haar leerzame werk.

Groot of klein lek?

Groot of klein lek?

Jessica beleeft veel afwisseling in haar werk. Technische telefoontjes gaan over uiteenlopende vragen en kwesties. ‘Klanten bellen bijvoorbeeld over een lage waterdruk, lekkage of het verplaatsen van een watermeter. In gesprek met de klant probeer ik erachter te komen wat de beste oplossing is. Is er een grote lekkage? Dan bel ik met de planners om direct een monteur te laten komen.‘

Nog niet uitgeleerd

Nog niet uitgeleerd

‘Ik heb al meegekeken bij de vervanging van watermeters en ga binnenkort een dag met een allround monteur mee. Dat is ontzettend leerzaam. In oktober 2018 ben ik bij WMD begonnen met de meteropnames en de ‘gewone’ klantenservice. Later ben ik gevraagd om technisch beheer erbij te doen. Sindsdien heb ik veel geleerd, zowel over de techniek als over schuldhulpverlening.’ En Jessica is nog niet uitgeleerd. De aankomende 3 jaar zit ze iedere vrijdag weer in de schoolbanken. ‘Om verder te groeien op de afdeling ga ik een opleiding management assistent volgen.’

Een uitdaging en een compliment

Een uitdaging en een compliment

Jessica heeft genoeg uitdaging in haar werk, maar daar krijgt ze ook veel voor terug. ‘De klant op de juiste manier benaderen, is bij ieder gesprek de uitdaging. Ik vind het belangrijk dat ze niet hoeven terug te bellen. We krijgen gelukkig echt de tijd en vrijheid om het voor de klant op te lossen.’ Die tijd en ruimte benut ze goed, wat resulteert in mooie complimenten van klanten. ‘Vorig jaar was er een periode dat klanten een enquête kregen om het telefoongesprek te beoordelen. Ik kreeg hele leuke reacties; dat iedere klantenservicemedewerker wel zo vriendelijk mag zijn als ik.’