0592 854 550

Gegevens wijzigen

Wat wilt u wijzigen?

Veelgestelde vragen bij gegevens wijzigen

Hoe kan ik een overlijden doorgeven?

U kunt een wijziging in verband met een overlijden telefonisch doorgeven. Heeft u de adresgegevens van de woning bij hand? Wij hebben deze gegevens nodig om u goed van dienst te kunnen zijn. Onze klantenservice is op werkdagen van 08.00 tot 17.00 uur bereikbaar op 0592 – 854 550.

Hoe kan ik mijn betaalwijze veranderen?

U kunt via dit formulier uw betaalwijze veranderen.
Of neem contact op met onze klantenservice, bereikbaar tijdens kantooruren op 0592 – 854 550.

Waterleidingmaatschappij Drenthe (WMD) biedt verschillende mogelijkheden om rekeningen te betalen.

  • Automatische incasso
  • iDEAL (een digitale acceptgiro)
  • Acceptgiro

Automatische incasso
WMD schrijft het factuurbedrag automatisch af van uw rekening. Uw rekeningen worden tijdig betaald en u komt niet voor herinnerings- of aanmaningskosten te staan.

iDEAL
Twee keer per jaar krijgt u een digitale acceptgiro in uw mailbox. Met de betaalknop in deze e-mail kunt u eenvoudig betalen via uw eigen bank. Dit is de online variant van de traditionele acceptgiro. Efficiënt, veilig, snel en bovendien duurzaam.

Acceptgiro
Het versturen en verwerken van acceptgiro’s brengt extra kosten met zich mee. Om ervoor te zorgen dat wij deze kosten niet hoeven door te berekenen in onze drinkwatertarieven, brengen wij die in rekening bij klanten die er specifiek voor kiezen per acceptgirokaart te betalen. U ontvangt twee keer per jaar een acceptgiro per post. U betaalt € 1,62 per acceptgiro. Als u rekeningen via automatische incasso of iDEAL betaalt, brengt WMD geen kosten in rekening.

Als ik overstap naar automatische incasso, wanneer gaat dit dan in?

Uw automatische incasso gaat in vanaf de eerstvolgende rekening of vanaf het moment dat u dit aangeeft.